Nu har jag gått ut sexan!


Jag och Carro idag. Vår Karlaplanårstidsbild nummer två! Förresten, jag förvarnar er nu om att detta kan bli ett väldigt långt inlägg...

Äntligen har jag sommarlov! Det känns hur skönt som helst. Runt kvart över åtta så mötte jag upp Carro vid Gärdets tbanestation, och så gick vi tillsammans till skolan. Vi var ganska tidiga, men efter ett tag så började alla klasser sina genrep och därefter kom alla föräldrar indroppande och så började den riktiga avslutningen. Alla klasser sjöng sånger och rektorn höll även ett tal och så delades det även ut priser. Jag var en av tjugofyra stycken som fick en biocheck på 100 kronor, det fick vi för att vi hade varit och hjälpt till på ett öppet hus en kväll. Sedan fortsatte avslutningen i respektive klassrum. Vi åt glass med jordgubbar och så fick vi våra omdömen i ett kuvert och alla fick även ett diplom där man blev klassens någonting. Jag blev klassens självständiga, Carro blev klassens racketprinsessa och Alice blev klassen friidrottning!

Mina omdömen blev jag hyffsat nöjd med, dock har jag försämrat mig i ett ämne sen förra terminen, men i det ämnet så tyckte jag själv att jag hade förbättrats, så det var lite konstigt. I övrigt så fick jag mest utmärkta (MVG) och resten goda (VG). Jag fick dock bara G i hemkunskap, fast jag tyckte själv att jag var värd lite mer (jag var jätteduktig i HK faktiskt) så jag frågade läraren om det. Då sa hon att det var för att vi inte var klara med det ämnet. Lite konstigt, men men.

Efter avslutningen så sa jag hejdå till alla, och sen så åkte jag, Carro, Alice och Birgitta (Carros mamma) till Rice på Nybrogatan och åt asiatiskt buffé. Det var hur gott som helst! Vi åt jättemycket. Då gav vi även sommarpresenter till varandra! Jag och Alice gav Carro en jättefin blommig necessär från Kicks, Carro och jag gav Alice ett ansiktsrengöringskit och två ansiktsmasker. Av de fick jag en jättegullig mugg med blommor på, en vaxkaka som luktar mango som man lägger på en speciell ställning ovanför ett ljus och NK's röda cheesecaketé! Jag blev jätteglad för mina presenter, jag älskar verkligen té och roliga muggar och roliga grejer som luktar gott. De blev även glada för sina saker.

Därefter åkte vi hem till Carros nya lägenhet som de ännu inte har flyttat in i eftersom de renoverar där. Men de hade endå lite möbler där nu emot förra gången jag var där. Vi satt och myste framför tvn och drack mitt nya té! Det smakade supergott! Därefter gick vi till Fältan, och påvägen så stannade vid fontänen och fotade nya Karlaplanårstidsbilder. Jag berättar i ett annat inlägg vad det är för något. Sedan gick vi iallafall in i Fältan och gick runt lite i affärer. Jag mötte pappas ex, min förra styvmamma typ, och hennes son. Så vi stannade och pratade lite med varandra, det var roligt! Vad glad man blir ibland när man träffar folk som man inte har pratat med på några månader! Efter det så gick Carro, och jag och Alice åkte bara lite snabbt till Din sko och så visade jag henne skorna som jag provade igår på studentmottagningen. Jag vill ha de, men samtidigt tror jag att det inte är sån bra kvalité. Sen åkte jag iallafall hem och nu sitter jag här!


Alice och Carro gick under en blå plastduk typ och handlade godsaker på Seveneleven. Det regnade nämligen sjukt mycket.


Mina presenter!

Pappa fotograferade med Willes systemkamera så någon gång när han laddar in sina bilder så kanske ni får se bilder från själva avslutningen.

Kramar från Antonia.


Kommentarer

GLÖM EJ ATT LÄSA DETTA INNNAN DU KOMMENTERAR!

Nu har vi även en bloggmail, så ifall det är något som du känner att du inte vill ta upp inför alla så är du muy välkommen att maila oss! Är det någon särskild av oss du vill nå så skriv till vem av oss det är i ämnesraden. Kontakt: [email protected]

Du får jättegärna kommentera, men spamma inte med en massa reklam om din blogg eller om något annat. Vill du kritisera så gör det någon annanstans.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback